BAU Rome International Academy

BAU Rome International Academy

Descrizione

L’accademia internazionale di Roma è parte del “BAU Global Education Network” uno dei gruppi internazionali più importanti, leader nell’istituzione dell’educazione con tre università indipendenti a Istanbul, Berlino e Washington DC, cinque campus a Roma, Toronto, Hong Kong, e Silicon Wally, 20000 studeni e 1500 membri di facoltà; 150 partners accademici nel mondo che collaborano nell’offerta di programmi a crediti e doppia laurea più di 1350 compagnie che forniscono al nostro corpo internazionale di studenti interessanti opportunità d’internato e net working; più di 180 centri di preparazione all’ammissione all’università e 108 tra scuole elementari e medie in Turchia che coprono una popolazione di 150000 studenti, più i 7000 professori, lettori e assistenti.
Alla IAR di Roma BAU vuole offrire agli studenti del suo network globale un’istruzione unica e opportunità professionali anche a cittadini italiani ed europei che sono interessati a proseguire i loro studi e le loro carriere nei paesi euroasiatici.
La missione di IAR è di creare una classe internazionale di Dirigenti, Managers, Imprenditori e Creativi nelle aree chiave dell’eccellenza del “Made in Italy”. Non certo una facile missione, considerate le sfide e le minacce messe in atto dalla nuova economia, ma davvero noi amiamo sinceramente quello che facciamo qui, e la passione per quello che facciamo rende ogni cosa così meravigliosa e così utile.
I nostri programmi sono creati per managers, artisti, designers, imprenditori e figure professionali in ogni settore, capaci di combinare qualità manageriali e attitudini imprenditoriali con la passione per l’innovazione e la mobilità oltre i confini.
Alla IAR s’impara che il business è essenzialmente una forma d’arte e come la creatività, l’innovazione e l’internazionalizzazione facciano del “Made in Italy” un brand premiato in tutto il mondo.

Vuoi parlare del corso con un consulente?

Corsi consigliati

Two Rome MBA Rome & Istanbul BAU Rome International Academy

...Italian Entrepreneurship, Micro-Multinationals & Innovation, MicroCredit, MicroFinance, Social Finance, Value Assessment Strategies, Branding & Integrated Marketing Communication... Impara:: Crate your own business, Internationalise your business, Transform your own business...

  • Master
  • Roma
    e 1 altra sede.
  • 1 Anno
Aggiungi al comparatore
Leggi tutto

18.000 
IVA inc.
Italian Entrepreneurship & Innovation BAU Rome International Academy

...recognize and evaluate entrepreneurial opportunities 3 - understand the strategic pillars of the Italian Made in Italy 4 - understand how technology... Impara:: New venture creation and management, Made in Itay Branding...

  • Scuola di specializzazione
  • Roma
    e 1 altra sede.
  • 3 Mesi (42 ore di lezione)
Aggiungi al comparatore
Leggi tutto

900 
IVA inc.
Interior Design/Architecture /Placemaking BAU Rome International Academy

...the historic continuum of the place and composed of a variety of elements, each having their own history and characteristics. The multilayered urban structure... Impara:: Understanding of the integrated nature of the city and the reciprocal impacts of the decisions at every scale, Holistic approach to the issues of planning and design in urban environment...

  • Scuola di specializzazione
  • Roma
  • 3 Mesi (42 ore di lezione)
Aggiungi al comparatore
Leggi tutto

1.200 
IVA inc.
Fashion Communication BAU Rome International Academy

...for marketing and communication students who want to understand more about fashion in the digital age or for bloggers and start-up entrepreneurs who... Impara:: New apps and metrics, Digital PR and social media management, Image and Brand Design...

  • Scuola di specializzazione
  • Roma
  • 3 Mesi (42 ore di lezione)
Aggiungi al comparatore
Leggi tutto

1.200 
IVA inc.
Italian Food & Restaurant Business BAU Rome International Academy

...Social Media and digital reputation in the food and restaurant business... Impara:: Made in Italy brand strategic pillars, In the Food and catering sector...

  • Scuola di specializzazione
  • Roma
  • 3 Mesi (42 ore di lezione)
Aggiungi al comparatore
Leggi tutto

900 
IVA inc.

Professori

ALBERTO GALOTTI
ALBERTO GALOTTI
Professoore

LL.M. at UCLA & MCA at Ca’Foscari, Italian lawyer and Independent Film & Television Arbitrator at the American Film Market Association, founder and partner of a boutique law firm based in Rome, his specialties are Trademarks and Patents, secrecy deals, technology transfer, licensing & know how protection; Advertising & Publicity Law, Consumer’s protection; Music Record Business: all fields where Alberto performs as a lawyer, dealing with cases of copyright infringement, plagiarism, moral right offense and labor law violation; as a speaker at the Supreme Court of Cassation and visiting professo

ALESSANDRO D’ALATRI
ALESSANDRO D’ALATRI
Professore

is a pluriawarded Italian Film Director with a huge filmography including movies, theatrical plays,documentaries, videoclips and commercials, now Director of one of the most prestigious and vital Italian Theaters, i.e. Teatro Stabile dell’Abruzzo. Since 1992 he has been lecturer and guest speaker at the Centro Sperimentale di Cinematografia, Rome; Cattolica University and Politecnico of Milan; Accademia di Belle Arti, L’Aquila; University of Yale, New Haven, US.

ANDREA FEBBRAIO
ANDREA FEBBRAIO
Professore

is Co-founder and Europe VP Sales for Ebuzzing, a European leading company for online video advertising, and has built a reputation as a successful entrepreneur in the digital advertising field. Author, speaker and professor he has a ten years experience within online adv agencies. In 2007 he founded Promodigital, a company which in a very short time became a leader in the Italian market for buzz marketing and in 2010 was bought by the French group Wikio. Forerunner of events like viral and online advertising videos, Andrea has written two best sellers, “Viral Video” and “Buzz Marketing into S

ANNA IRENE DEL MONACO
ANNA IRENE DEL MONACO
Professoressa

CARLO ZUCCHETTI
CARLO ZUCCHETTI
professore

is the founding member of Arci Gola (Slow Food) and was National Head until 1991. Wine and Food Culture teacher at the University of Tuscia (Viterbo, Italy) and for several companies, associations and more. From 2010 to 2012 he was head of Tuscia Districts Wine house; from 2008 to 2010, Head of “La strada del vino della Teverina”, Wine Event, Viterbo. Event Coordinator for several Wine and Food events: Divino Etrusco, Terre del Grechetto, I vini del Barbarossa, Piacere Etrusco (Viterbo). Head and teacher of Wine and Food Territory Culture, “Gioventù all’Opera” (Youth at work) at Los Angeles.

Paola Vee
Paola Vee
Profesoressa

Specialized in marketing and communication, with 20+ years professional experience, as the Publisher of Les Cahiers Fashion Marketing, I devoted myself to the spread of marketing culture in fashion enterprises as well as the enhancement of logics of quality and technological innovations.