CCNP Voice - Cisco Certified Network Professional Voice

Security Architect Srl
A Casamassima - BARI

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Informazione importanti

  • Laboratorio intensivo
  • Casamassima - bari
  • 203 ore di lezione
  • Durata:
    29 Giorni
  • Quando:
    Da definire
Descrizione

Cisco Certified Network Professional Voice (CCNP Voice) convalida le conoscenze e le competenze necessarie per integrare la voce nelle infrastrutture di rete. Inoltre, questa certificazione conferma un robusto set di competenze per l'attuazione, il funzionamento, la configurazione e la risoluzione dei problemi di una rete IP convergente. Con una certificazione CCNP Voice, un professionista di rete è in grado di creare una soluzione di collaborazione che sia trasparente, scalabile e gestibile. Il CCNP Voice si concentra su Cisco Unified Communications Manager, la qualità del servizio (QoS), gateway, gatekeeper, telefoni IP, applicazioni vocali e delle utilità sul router e switch Cisco Catalyst. Inoltre, l'integrazione e la risoluzione dei problemi delle applicazioni Cisco Unified Communications sono ora coperti nel CCNP Voice, in particolare il Cisco Unity Connection e le applicazioni Cisco Unified Presence.

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Sedi

Dove e quando

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Casamassima - BARI
Via Boccaccio 6, 70010, Bari, Italia
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Domande più frequenti

· Requisiti

Prima di conseguire la certificazione CCNP Voice, è necessario aver conseguito prima la certificazione CCNA e CCNA VOICE.

Opinioni

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CISCO
CCNP
Voice

Professori

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Programma

Descrizione

Certificazione ottenuta

Implementing Cisco Voice Communications and QoSCVOICE642-437Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 1CIPT1642-447Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 2CIPT2642-457Troubleshooting Cisco Unified CommunicationsTVOICE642-427Integrating Cisco Unified Communications ApplicationsCAPPS642-467N° di giorni di durata del corso29i prezzi sono da considerarsi IVA 22% esclusa

Exam Preparation: Le n° 5 giornate di preparazione all’esame (dalle 9:00 alle 17:00) sono comprese ed hanno un costo di € 200,00 + iva /cad

Il costo è comprensivo di materiale didattico ed attestato di partecipazione.

Implementing Cisco Voice Communications and QoS (CVOICE): PrerequisitesCourse ObjectivesCourse Outline
  • Explain what a voice gateway is, how it works, and describe its usage, components, and features.
  • Describe the characteristics and configuration elements of VoIP call legs.
  • Describe how to implement IP phones using Cisco Unified Communications Manager Express.
  • Describe the components of a dial plan and explain how to implement a dial plan on a Cisco Unified voice gateway.
  • Explain what gatekeepers and Cisco Unified Border Elements are, how they work, and what features they support.
  • Describe why QoS is needed, what functions it performs, and how it can be implemented in a Cisco Unified Communications network.
Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 1 (CIPT1): PrerequisitesCourse ObjectivesCourse Outline
  • Describe Cisco Unified Communications Manager, including its functions, architecture, deployment and redundancy options, and how to install or upgrade.
  • Perform Cisco Unified Communications Manager initial configuration and user management.
  • Configure Cisco Unified Communications Manager to support on-cluster calling.
  • Implement PSTN access in Cisco Unified Communications Manager and to build a dial plan in a single-site Cisco.
  • Implement Cisco Unified Communications Manager media resources.
  • Implement Cisco Unified Communications Manager features and applications.
Implementing Cisco Unified Communications Manager, Part 2 (CIPT2): PrerequisitesCourse ObjectivesCourse Outline
  • Describe multisite deployment issues and solutions, and describe and configure required dial plan elements.
  • Implement call-processing resiliency in remote sites by using Cisco Unified SRST, MGCP fallback, and Cisco Unified Communications Manager Express in Cisco Unified SRST mode.
  • Implement bandwidth management and CAC to prevent oversubscription of the IP WAN.
  • Implement Device Mobility and Cisco Extension Mobility.
  • Describe and implement CCD deployments.
Troubleshooting Cisco Unified Communications (TVOICE): PrerequisitesCourse ObjectivesCourse Outline
  • Describe a systematic methodology to troubleshoot Cisco Unified Communications solutions
  • Isolate and troubleshoot reported issues that relate to Cisco Unified Communications Manager.
  • Diagnose a call setup issue and resolve the issues as you discover or reveal them, given a trouble call for which the source of the problem is unknown.
  • Solve the common issues of an SAF-enabled network and CCD.
  • Troubleshoot issues that are related to Cisco Unified Communications Manager features and applications.
  • Troubleshoot voice quality issues and issues that are related to media resources.
Integrating Cisco Unified Communications Applications (CAPPS): PrerequisitesCourse ObjectivesCourse Outline
  • Describe voice-mail integration options and requirements.
  • Cisco Unity Connection in a Cisco Unified Communications Manager deployment.
  • Describe how to implement Cisco Unity Express in a Cisco Unified Communications Manager Express deployment.
  • Implement voice-mail networking using VPIM.
  • Implement Cisco Unified Presence and Cisco Unified Personal Communicator.

Ulteriori informazioni

Il nostro percorso formativo include n° 4 giornate di Exam Preparation, ovvero intere giornate edicate alla simulazione dell'esame con docente specializzaro e certificato in aula!

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