Corso di Lingua Inglese Livello A2

Centro Studi Mugello
A Borgo San Lorenzo

800 
IVA Esente
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Informazione importanti

  • Corso
  • Borgo san lorenzo
  • 75 ore di lezione
Descrizione

Obiettivo del corso: L’obiettivo del corso è quello di portare lo studente a comprendere frasi isolate ed espressioni di uso frequente relative ad ambiti di immediata rilevanza; riuscire a comunicare in attività semplici e di routine che richiedono solo uno scambio di informazioni semplice e diretto su argomenti abituali; riuscire a descrivere in termini semplici aspetti del proprio vissuto e del proprio ambiente.
Rivolto a: Il corso è rivolto a tutti coloro che hanno già una conoscenza base della lingua inglese ma necessitano di un ripasso di grammatica e soprattutto di un approfondimento per quanto riguarda l’uso dei vocaboli e del lessico in genere.

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Sedi

Dove e quando

Inizio Luogo
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Borgo San Lorenzo
Via Sacco e Vanzetti, 14/A, 50032, Firenze, Italia
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Domande più frequenti

· Requisiti

Conoscenza minima di base della lingua inglese

Programma

L'Ente Certificatore British Institutes è accreditato dal MIUR con D.M. del 31.03.2003 prot. 2953/C/3 a nomra del D.M. n. 177/2000 e rilascia attestati di studio utili per: l'accesso e la costituzione di crediti formativi nelle Università (Art. 5,6,10 DM 509/99) il credito formativo scolastico (legge n° 425/97 Scuola primaria e secondaria inferiore e superiore)

A2 - ENGLISH CERTIFICATE WAYSTAGE
Comprendere frasi isolate ed espressioni di uso frequente relative ad ambiti di immediata rilevanza (es. informazioni di base sulla persona e sulla famiglia, acquisti, geografia locale, lavoro).
Comunicare in attività di routine che richiedono solo uno scambio di informazioni diretto su argomenti familiari e abituali.
Descrivere in termini semplici phpetti del proprio vissuto, del proprio ambiente ed elementi che si riferiscono a bisogni immediati.
PROGRAMMA:
• Present Progressive – verbs not used in this form
• Past Progressive
• Past Progressive and Past Simple contrasted
• Future (Present progressive, ‘going to’ (review) / Will – for predictions and spontaneous intention and Present Simple for timetabled/fixed events)
• Use of Shall ..I? / Shall we …?
• Modals: permission (may, can, could)
• Modals – shall (offers and suggestions), should (advice), have (got) to (obligation), must (obligation), mustn’t (prohibition), need (necessity), needn’t (lack of necessity)
• Present Perfect (various uses:
• How long….? – Have you ever…?; when talking about recent news/present result; with for and since; indefinite past with yet, already, ever, never; with "it’s the first /second time …" Past Simple Vs. Present Perfect if and when Compound nouns to buy milk.)

• Town features
• Hotels/Restaurants
• Workplace / School
• Money and shopping
• Entertainment
• Travel
• Holidays
• Personal routine
• Hobbies

• Talking and writing about personal experiences
• Talking about holidays
• Talking about future events
• Talking about ways of travelling
• Describing your home town
• Describing a photo (N.B. essential for the second part of the oral paper)
• Writing a short description of a personal photo, including where and when it was taken and why it is liked
• Writing short, simple descriptions of people
• Giving and accepting advice
• Making requests and agreeing and refusing to do things
• Asking and answering questions about personal possessions
• Asking for repetition and clarification
• Interrupting a conversation
• Identifying and describing accommodation
• Buying and selling things (costs, amounts)
• Following and giving simple instructions
• Understanding simple signs and notices
• Identifying and describing objects
• Speaking on the phone
• Expressing purpose, cause and result, giving reasons
• Making, granting, refusing simple requests
• Expressing and responding to thanks
• Giving and responding to invitations, both spoken and written
• Giving warnings and stating prohibitions
• Asking/telling people to do something
• Expressing obligation and lack of obligation
• Making and responding to apologies and excuses
• Expressing agreement, disagreement, contradicting people
• Paying compliments
• Sympathizing
• Expressing opinions and making choices
• Expressing needs and wants
• Expressing (in)ability in the present
• Understanding and filling in forms giving personal details
• Very simple faxes and emails
• Very short and simple formal letters, e.g. application
• Describing a simple process / procedure (using the passive and imperative)
• Present Progressive – verbs not used in this form
• Past Progressive
• Past Progressive and Past Simple contrasted
• Future (Present progressive, ‘going to’ (review) / Will – for predictions and spontaneous intention and Present Simple for timetabled/fixed events)
• Use of Shall ..I? / Shall we …?
• Modals: permission (may, can, could)
• Modals – shall (offers and suggestions), should (advice), have (got) to (obligation), must (obligation), mustn’t (prohibition), need (necessity), needn’t (lack of necessity)
• Present Perfect (various uses:
• How long….? – Have you ever…?; when talking about recent news/present result; with for and since; indefinite past with yet, already, ever, never; with "it’s the first /second time …" Past Simple Vs. Present Perfect if and when Compound nouns to buy milk.)

Ulteriori informazioni

Alunni per classe: 8

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