Managing Across the Lifecycle (MALC)

Adfor S.p.a.
A Torino, Roma e Assago

1.600 
+IVA
Chiedi informazioni a un consulente Emagister

Informazioni importanti

Tipologia Corso intensivo
Livello Livello avanzato
Inizio In 3 sedi
Ore di lezione 40 ore di lezione
Durata 5 Giorni
Inizio lezioni Flessible
  • Corso intensivo
  • Livello avanzato
  • In 3 sedi
  • 40 ore di lezione
  • Durata:
    5 Giorni
  • Inizio lezioni:
    Flessible
Descrizione

The ITIL® Intermediate Qualification "Managing Across the Lifecycle Certificate" is the final module of the Service Lifecycle and/or Service Capability modules that leads to the ITIL® Expert in IT Service Management. The purpose of this training module and the associated exam and certificate is, respectively, to impart, test, and validate the knowledge across the contents of the ITIL® publications; focusing on business, management and supervisory objectives, purpose, processes, functions and activities, and on the interfaces and interactions between the processes addressed in the five core ITIL® publications.

Informazioni importanti
Sedi

Dove e quando

Inizio Luogo
Consultare
Assago
Viale Milanofiori strada 3 palazzo B4, 20090, Milano, Italia
Visualizza mappa
Flessible
Roma
Via Cicerone 28, 00193, Roma, Italia
Visualizza mappa
Flessible
Torino
Torino, Italia
Visualizza mappa
Inizio Consultare
Luogo
Assago
Viale Milanofiori strada 3 palazzo B4, 20090, Milano, Italia
Visualizza mappa
Inizio Flessible
Luogo
Roma
Via Cicerone 28, 00193, Roma, Italia
Visualizza mappa
Inizio Flessible
Luogo
Torino
Torino, Italia
Visualizza mappa

Domande più frequenti

· Requisiti

Candidates wishing to be trained and examined for this qualification must already hold the ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.Documentary evidence of this must be presented to gain admission to this certification level.

Cosa impari in questo corso?

Service Design
Service Operation
Service Strategy
Service Transition
Continual Service Improvement

Professori

Bruna Di Silvestro
Bruna Di Silvestro
Dottoressa

Programma

Contenuti
  • Introduction to IT Service Management Business and Managerial Issues
  • Managing the Planning and Implementation of IT Service Management
  • Management of Strategic Change
  • Risk Management
  • Understanding Organisational Challenges
  • Service Assessment
  • Understanding Complementary Industry Guidance In addition the training for this certification should include examination preparation, including a mock examination opportunity.
Destinatari
CIOs, Senior IT Managers, IT Managers and Supervisors, IT professionals and IT Operation practitioners.

Successi del Centro

Ulteriori informazioni


Gli utenti che erano interessati a questo corso si sono informati anche su...
Leggi tutto