Corso attualmente non disponibile

MCITP Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7

Corso

A Casamassima - BARI ()

2.200 € +IVA

Chiama il centro

Hai bisogno di un coach per la formazione?

Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.

Descrizione

  • Tipologia

    Corso intensivo

  • Ore di lezione

    56h

  • Durata

    8 Giorni

Questo Master vuole fornire le competenze necessarie per l'inserimento nel settore IT come professionista del supporto tecnico ed è propedeutico al conseguimento della certificazione Microsoft® Certified Desktop Support Technician (MCDST). E’ rivolto principalmente a tecnici helpdesk, addetti al servizio clienti, specialisti del supporto pc, addetti al supporto tecnico e in generale a tutti coloro che vogliono acquisire competenze nelle attività di supporto agli utenti finali che utilizzano Microsoft Windows e Microsoft Office. La certificazione MCDST rappresenta una carta vincente che consente di acquisire competenze che soddisfano la crescente richiesta di servizi di supporto.

Domande e risposte

Aggiungi la tua domanda

I nostri consulenti e altri utenti potranno risponderti

Inserisci i tuoi dati per ricevere una risposta

Pubblicheremo solo il tuo nome e la domanda

Opinioni

Materie

  • Windows 7
  • Microsoft

Programma

MOC 6292: Installing and Configuring Windows 7 Client Descrizione: Il corso di 3 giornate d'aula è finalizzato all' acquisizione di competenze sulla nuova piattaforma client Windows 7 e propedeutico alla preparazione dell'esame di certificazione70-680 TS: Windows 7, Configuring.

In questo corso gli allievi apprendono come installare Windows 7 e come effettuare l'upgrade da precedenti versioni. Si impara inoltre a configurare Windows 7 per quanto riguarda la connettività di rete e la sicurezza.

Sintesi del Contenuto:

Module 1: Installing, Upgrading, and Migrating to Windows 7 Preparing to Install Windows 7

•Performing a Clean Installation of Windows 7

•Upgrading and Migrating to Windows 7

•Performing Image-based Installation of Windows 7

•Configuring Application Compatibility

Module 2: Configuring Disks and Device Drivers

•Partitioning Disks in Windows 7

•Managing Disk Volumes

•Maintaining Disks in Windows 7

•Installing and Configuring Device Drivers

Module 3: Configuring File Access and Printers on Windows 7 Client Computers

•Overview of Authentication and Authorization

•Managing File Access in Windows 7

•Managing Shared Folders

•Configuring File Compression

•Managing Printing

Module 4: Configuring Network Connectivity

•Configuring IPv4 Network Connectivity

•Configuring IPv6 Network Connectivity

•Implementing Automatic IP Address Allocation

•Overview of Name Resolution

•Troubleshooting Network Issues

Module 5: Configuring Wireless Network Connections

•Overview of Wireless Networks

•Configuring a Wireless Network

Module 6: Securing Windows 7 Desktops

•Overview of Security Management in Windows 7

•Securing a Windows 7 Client Computer by Using Local Security Policy Settings

•Securing Data by Using EFS and BitLocker

•Configuring Application Restrictions

•Configuring User Account Control

•Configuring Windows Firewall

•Configuring Security Settings in Internet Explorer 8

•Configuring Windows Defender

Module 7: Optimizing and Maintaining Windows 7 Client Computers

•Maintaining Performance by Using the Windows 7 Performance Tools

•Maintaining Reliability by Using the Windows 7 Diagnostic Tools

•Backing Up and Restoring Data by Using Windows Backup

•Restoring a Windows 7 System by Using System Restore Points

•Configuring Windows Update

Module 8: Configuring Mobile Computing and Remote Access in Windows 7

•Configuring Mobile Computer and Device Settings

•Configuring Remote Desktop and Remote Assistance for Remote Access

•Configuring DirectAccess for Remote Access

•Configuring BranchCache for Remote Access

Durata: 3gg. di lezione ore 9.00 - 17.00

Costo: € 990,00 +IVA. Comprensivo di Materiale didattico ufficiale MOC (Microsoft Official Courseware) ed attestato ufficiale MOC (Microsoft Official Curriculum).



MOC 6293: Troubleshooting and Supporting Windows 7 in the Enterprise

Sintesi del contenuto:

Module 1: Implementing a Troubleshooting Methodology

  • Lesson 1: Introduction to the EDST Job Role
  • Lesson 2: Overview of Troubleshooting Steps
Module 2: Troubleshooting Startup Issues
  • Lesson 1: Overview of the Windows 7 Recovery Environment
  • Lesson 2: Configuring and Troubleshooting Startup Settings
  • Lesson 3: Troubleshooting Operating System Services Issues

Module 3: Using Group Policy to Centralize Configuration
  • Lesson 1: Overview of Group Policy Application
  • Lesson 2: Resolving Client Configuration Failures and GPO Application Issues

Module 4: Troubleshooting Hardware Device, Device Driver, and Performance Issues
  • Lesson 1: Overview of Hardware Troubleshooting
  • Lesson 2: Troubleshooting Physical Failures
  • Lesson 3: Monitoring Reliability and Performance
  • Lesson 4: Configuring Performance Options in Windows 7
  • Lesson 5: Troubleshooting Device Driver Failures
Module 5: Troubleshooting Network Connectivity Issues
  • Lesson 1: Determining Network Settings
  • Lesson 2: Troubleshooting Network Connectivity Issues

Module 6: Troubleshooting Remote Connectivity Issues

  • Lesson 1: Troubleshooting VPN Connectivity Issues
  • Lesson 2: Using Remote Desktop
  • Lesson 3: Troubleshooting User Issues by Using Remote Assistance
  • Lesson 4: Troubleshooting NAP Issues
  • Lesson 5: Troubleshooting DirectAccess Issues

Module 7: Troubleshooting Logon and Resource Access Issues

  • Lesson 1: Troubleshooting User Logon Issues
  • Lesson 2: Troubleshooting User Profile Issues
  • Lesson 3: Troubleshooting File Access Issues
  • Lesson 4: Troubleshooting File Permissions Issues
  • Lesson 5: Troubleshooting Printer Access Issues

Module 8: Troubleshooting Security Issues

  • Lesson 1: Recovering Files Encrypted by EFS
  • Lesson 2: Recovering BitLocker-Protected Drives
  • Lesson 3: Troubleshooting Internet Explorer and Content Access Issues

Module 9: Troubleshooting Operating System and Application Issues

  • Lesson 1: Troubleshooting Application Installation Issues
  • Lesson 2: Troubleshooting Application Operations Issues
  • Lesson 3: Applying Application and Windows Updates

Durata: 3gg. ore 9:00 - 17:00

Costo: €990 +IVA. Compreso materiale didattico ufficiale MOC (Microsoft Official Courseware) ed Attestato ufficiale MOC (Microsoft Official Curriculum).

Chiama il centro

Hai bisogno di un coach per la formazione?

Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.

MCITP Enterprise Desktop Support Technician on Windows 7

2.200 € +IVA