Retail Manager
-
Se decidi di seguire dei corsi in italiano, assicurati di interagire con gli altri italiani fin dall'inizio, perché è il modo migliore per migliorare il tuo italiano e assicurarti di aver compreso tutto a lezione. Inoltre più aspetti più difficile diventa avvicinarsi a loro, non sono sicuro di quanto italiano tu sappia e meno, ma comunque interagisci con gli studenti italiani
← | →
Corso
A Milano
Hai bisogno di un coach per la formazione?
Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.
Descrizione
-
Tipologia
Corso
-
Livello
Livello intermedio
-
Luogo
Milano
-
Durata
7 Giorni
-
Inizio
Scegli data
Retail landscape is becoming more and more challenging. Retailers need managers with sector-specific competences to excel in a competitive arena.
The program examines the mechanisms, models, instruments, and essential innovations to provide an in-depth understanding of modern distribution and how it needs to be managed. With a world-class format and mix of content, participants in the Retail Manager course will have a unique educational experience of international scope, acquiring a comprehensive array of skills to meet management challenges in retail companies, as well as in manufacturing and services companies involved in the development and management of distribution channels.
Participants will find the answers to the following questions
How to successfully manage a retail company?
Which are the main strategic and operative choices in retail?
How to implement them?
Which are the main KPI in retail?
Sedi e date
Luogo
Inizio del corso
Inizio del corso
Profilo del corso
The program is designed for:
middle managers who have, or are about to have, trade-marketing and channel-management positions in manufacturing/services companies as it allows a deep understanding of client needs and behaviors.
talent managers and/or young executives geared towards positions in national and international retailers.
Opinioni
-
Se decidi di seguire dei corsi in italiano, assicurati di interagire con gli altri italiani fin dall'inizio, perché è il modo migliore per migliorare il tuo italiano e assicurarti di aver compreso tutto a lezione. Inoltre più aspetti più difficile diventa avvicinarsi a loro, non sono sicuro di quanto italiano tu sappia e meno, ma comunque interagisci con gli studenti italiani
← | →
Valutazione del corso
Lo consiglia
Valutazione del Centro
LOUISA
Materie
- Branding
- Merchandising
- Management
- CSR
- CRM (Customer Relationship Management)
- Targeting
- Retail management
- Retail Strategy
- Market segmentation
- Positioning retail value
Professori
Equipe docenti
SDA Bocconi
Programma
- Analysis of the evolving retail environment
- Understanding the customer: shopping behavior analysis
- Market segmentation
- Targeting
- Positioning
Retail value proposition
- Retail communication & branding
- Private label management
- Assortment and category management
- Pricing policies and sales promotion
- In store marketing: merchandising & shopping experience
- CRM and loyalty management
Implementation & control
- HR organization fundamentals
- buying principles
- logistics & operation management
- retail finance & accounting principles
- competitive performance analysis
New frontiers of retail management
- How CSR is changing retailers' ways of doing business
- New technologies in the store
- channel partnership management
- Retail seminars and tours: what's new from practitioner
- e-tailing & multichannel integration
Ulteriori informazioni
Hai bisogno di un coach per la formazione?
Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.
Retail Manager