4.0
1 opinione
  • Se decidi di seguire dei corsi in italiano, assicurati di interagire con gli altri italiani fin dall'inizio, perché è il modo migliore per migliorare il tuo italiano e assicurarti di aver compreso tutto a lezione. Inoltre più aspetti più difficile diventa avvicinarsi a loro, non sono sicuro di quanto italiano tu sappia e meno, ma comunque interagisci con gli studenti italiani
    |

Corso

A Milano

3.500 € +IVA

Chiama il centro

Hai bisogno di un coach per la formazione?

Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.

Descrizione

  • Tipologia

    Corso

  • Livello

    Livello intermedio

  • Luogo

    Milano

  • Durata

    7 Giorni

  • Inizio

    Scegli data

Retail landscape is becoming more and more challenging. Retailers need managers with sector-specific competences to excel in a competitive arena.
The program examines the mechanisms, models, instruments, and essential innovations to provide an in-depth understanding of modern distribution and how it needs to be managed. With a world-class format and mix of content, participants in the Retail Manager course will have a unique educational experience of international scope, acquiring a comprehensive array of skills to meet management challenges in retail companies, as well as in manufacturing and services companies involved in the development and management of distribution channels.


Participants will find the answers to the following questions

How to successfully manage a retail company?
Which are the main strategic and operative choices in retail?
How to implement them?
Which are the main KPI in retail?

Sedi e date

Luogo

Inizio del corso

Milano
Visualizza mappa
via Bocconi 8, 20136

Inizio del corso

Scegli dataIscrizioni aperte
Scegli dataIscrizioni aperte

Profilo del corso

The program is designed for:

middle managers who have, or are about to have, trade-marketing and channel-management positions in manufacturing/services companies as it allows a deep understanding of client needs and behaviors.
talent managers and/or young executives geared towards positions in national and international retailers.

Domande e risposte

Aggiungi la tua domanda

I nostri consulenti e altri utenti potranno risponderti

Chi vuoi che ti risponda?

Inserisci i tuoi dati per ricevere una risposta

Pubblicheremo solo il tuo nome e la domanda

Opinioni

4.0
  • Se decidi di seguire dei corsi in italiano, assicurati di interagire con gli altri italiani fin dall'inizio, perché è il modo migliore per migliorare il tuo italiano e assicurarti di aver compreso tutto a lezione. Inoltre più aspetti più difficile diventa avvicinarsi a loro, non sono sicuro di quanto italiano tu sappia e meno, ma comunque interagisci con gli studenti italiani
    |
100%
4.2
fantastico

Valutazione del corso

Lo consiglia

Valutazione del Centro

LOUISA

4.0
21/04/2017
Il meglio: Se decidi di seguire dei corsi in italiano, assicurati di interagire con gli altri italiani fin dall'inizio, perché è il modo migliore per migliorare il tuo italiano e assicurarti di aver compreso tutto a lezione. Inoltre più aspetti più difficile diventa avvicinarsi a loro, non sono sicuro di quanto italiano tu sappia e meno, ma comunque interagisci con gli studenti italiani
Da migliorare: Più interazione tra i docenti italiani e studenti stranieri.
Consiglieresti questo corso?:
*Tutte le opinioni raccolte da Emagister & iAgora sono state verificate

Materie

  • Branding
  • Merchandising
  • Management
  • CSR
  • CRM (Customer Relationship Management)
  • Targeting
  • Retail management
  • Retail Strategy
  • Market segmentation
  • Positioning retail value

Professori

Equipe  docenti

Equipe docenti

SDA Bocconi

Programma

Retail strategy
- Analysis of the evolving retail environment
- Understanding the customer: shopping behavior analysis
- Market segmentation
- Targeting
- Positioning

Retail value proposition
- Retail communication & branding
- Private label management
- Assortment and category management
- Pricing policies and sales promotion
- In store marketing: merchandising & shopping experience
- CRM and loyalty management

Implementation & control
- HR organization fundamentals
- buying principles
- logistics & operation management
- retail finance & accounting principles
- competitive performance analysis

New frontiers of retail management
- How CSR is changing retailers' ways of doing business
- New technologies in the store
- channel partnership management
- Retail seminars and tours: what's new from practitioner
- e-tailing & multichannel integration

Ulteriori informazioni

Thanks to ongoing relationships with Companies, some enrollments will be available at 50% or greater reduced fee. A committee will evaluate applications upon several merit-based criteria. If you want to apply for a scholarship, send your CV and a motivation letter to the program coordinator.

Chiama il centro

Hai bisogno di un coach per la formazione?

Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.

Retail Manager

3.500 € +IVA