Sponsoring and partnership management

UNIVERSITÀ DELLA SVIZZERA ITALIANA
A Mendrisio (Svizzera)

Chiedi il prezzo
Confronta questo corso con altri simili
Leggi tutto

Informazione importanti

  • Corso
  • Mendrisio (Svizzera)
Descrizione

Il centro presenta a continuazione il programma pensato per migliorare le tue competenze e permetterti di realizzare gli obiettivi stabiliti. Nel corso della formazione si alterneranno differenti moduli che ti permetteranno di acquisire le conoscenze sulle differenti tematiche proposte. Inscriviti per poter accedere alle seguenti materie.

Informazione importanti
Sedi

Dove e quando

Inizio Luogo
Consultare
Mendrisio
Tessin, Svizzera
Visualizza mappa

Cosa impari in questo corso?

Marketing
Marketing strategico

Programma

Descrizione

Prerequisite
Strategic Marketing

Description

The lecture for Master students shall cover different approaches to the planning, negotiation, implementation and control of different sponsorship and partnership forms and strategies in the sports, entertainment, cultural and media field. Other areas are not a priority; taking into consideration that more than 95% of the sponsorship money is invested in these areas. Participants acquire an understanding of the key concepts, fundamental principles, best practice examples and actual theories.
The lecture provides insights into different approaches such as strategic corporate philanthropy, commercial sponsorships, affinity and cause-related marketing, celebrity endorsement, marketing partnerships and media partnerships using integrated advertisements, product placements, editorial partnerships etc.
The students will also get insights into different contract structures, the entertainment media market, the latest marketing trends in the media and entertainment industry, efficiency and effectiveness models, success factors, a management frame for organizing sponsorships and controlling methods.


Confronta questo corso con altri simili
Leggi tutto