Consumer behaviour (Mandelli)

UNIVERSITÀ DELLA SVIZZERA ITALIANA
A Mendrisio (Svizzera)

Chiedi il prezzo

Informazione importanti

  • Corso
  • Mendrisio (Svizzera)
Descrizione

Il centro presenta a continuazione il programma pensato per migliorare le tue competenze e permetterti di realizzare gli obiettivi stabiliti. Nel corso della formazione si alterneranno differenti moduli che ti permetteranno di acquisire le conoscenze sulle differenti tematiche proposte. Inscriviti per poter accedere alle seguenti materie.

Informazione importanti
Sedi

Dove e quando

Inizio Luogo
Consultare
Mendrisio
Tessin, Svizzera
Visualizza mappa

Cosa impari in questo corso?

Marketing
Marketing strategico

Programma

Descrizione

Prerequisite
Strategic Marketing

Course description
The starting point for this course is that consumers define themselves by what they buy, and, vice versa, they buy based on how they define themselves. We build on cognitive and social psychology to understand better the processes underlying this conundrum. We do this primarily to influence what consumers buy, so as to make informed decisions as marketers in a business (for profit) context. The emphasis is on linking deep theoretical insight with practical application, and as such the course provides both the tools and the context for exercising these tools.

Textbook
Solomon, M. (2013). Consumer behaviour: a European perspective. Pearson Education.
Older versions are fine too.