Corso attualmente non disponibile
UNIVERSITÀ DELLA SVIZZERA ITALIANA

Innovation

UNIVERSITÀ DELLA SVIZZERA ITALIANA
A Mendrisio ()

Consultare
Preferisci chiamare subito il centro?
58666... Leggi tutto
Chiedi informazioni a un consulente Emagister

Informazioni importanti

Tipologia Corso
  • Corso
Descrizione

Corporate Strategy, Strategic Marketing

This course aims to expose students to the importance of linking creativity and innovation to strategy. It provides the tools and techniques that enable entry level managers to assist in the development, implementation and management of technology strategy and innovation at the business and corporate levels, in order to meet the competitive challenges of the knowledge-driven world economy.

Domande e risposte

Comunicaci i tuoi dubbi,altri utenti potranno risponderti

Opinioni

0.0
Senza valutazione
Valutazione del corso
84,4%
Lo consiglia
4.2
fantastico
Valutazione del Centro

Opinioni sul corso

Non ci sono ancora opinioni su questo corso
* Opinioni raccolte da Emagister & iAgora

Successi del Centro

2018

Come si ottiene il marchio CUM LAUDE?

Tutti i corsi devono essere aggiornati

La media delle valutazioni dev'essere superiore a 3,7

Più di 50 opinioni degli ultimi 12 mesi

3 anni del centro in Emagister.

Cosa impari in questo corso?

Innovazione
Strategia di innovazione
Innovazione dell'organizzazione

Programma


Course description

Today´s world is one of rapid change -technological, social, economic and political. Organisations, large or small, must respond to these changes in order to survive. The most successful organisations, however, are those which exploit and even create change. This course aims to expose students to the importance of linking creativity and innovation to strategy. It provides the tools and techniques that enable entry level managers to assist in the development, implementation and management of technology strategy and innovation at the business and corporate levels, in order to meet the competitive challenges of the knowledge-driven world economy.


Reference book

"Strategic Management of Technology and Innovation", 5 ed. 2008, by Robert Burgelman, Clayton Christensen, Steven Wheelwright. (Amazon)

Grading

50% team project and 50% individual final exam.

Enrollment required. Limited number of participants.