Troubleshooting and Supporting Windows 7 in the Enterprise (MS 6293)

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Descrizione

Questo corso si rivolge a tecnici di supporto desktop. L'obiettivo del corso è quello di mettere in grado queste persone di supportare il sistema operativo Windows 7 e di svolgere l'attività di troubleshooting tecnico.Questo corso è anche propedeutico alla preparazione dell'esame di certificazione Microsoft 70-685 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician.

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Domande più frequenti

· A chi è diretto?

IT professional.

Opinioni

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Cosa impari in questo corso?

Windows
Windows 7

Programma

IL CENTRO PRESENTA IL PROGRAMMA PENSATO PER MIGLIORARE LE TUE COMPETENZE E PERMETTERTI DI REALIZZARE GLI OBIETTIVI STABILITI. NEL CORSO DELLA FORMAZIONE SI ALTERNERANNO DIFFERENTI MODULI CHE TI PERMETTERANNO DI ACQUISIRE LE CONOSCENZE SULLE DIFFERENTI TEMATICHE PROPOSTE.


Al termine del corso gli allievi saranno in grado di:

  • descrivere il processo di utilizzo di una metodologia di troubleshooting;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate allo startup di un computer Windows 7;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate alla configurazione di un client e agli oggetti GPO;
  • effettuare il troubleshooting di device hardware, device driver e di problematiche di performance;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate alla connettività di rete;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate alla connettività remota;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate al logon e all'accesso alle risorse;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate alla sicurezza;
  • effettuare il troubleshooting di problematiche legate alle applicazioni e al sistema operativo.
Implementing a Troubleshooting Methodology

Lesson 1: Introduction to the EDST Job RoleLesson 2: Overview of Troubleshooting Steps

Troubleshooting Startup Issues

Lesson 1: Overview of the Windows 7 Recovery EnvironmentLesson 2: Configuring and Troubleshooting Startup SettingsLesson 3: Troubleshooting Operating System Services Issues

Using Group Policy to Centralize Configuration

Lesson 1: Overview of Group Policy ApplicationLesson 2: Resolving Client Configuration Failures and GPO Application Issues

Troubleshooting Hardware Device, Device Driver, and Performance Issues

Lesson 1: Overview of Hardware TroubleshootingLesson 2: Troubleshooting Physical FailuresLesson 3: Monitoring Reliability and PerformanceLesson 4: Configuring Performance Options in Windows 7Lesson 5: Troubleshooting Device Driver Failures

Troubleshooting Network Connectivity Issues

Lesson 1: Determining Network SettingsLesson 2: Troubleshooting Network Connectivity Issues

Troubleshooting Remote Connectivity Issues

Lesson 1: Troubleshooting VPN Connectivity IssuesLesson 2: Using Remote DesktopLesson 3: Troubleshooting User Issues by Using Remote AssistanceLesson 4: Troubleshooting NAP IssuesLesson 5: Troubleshooting DirectAccess Issues

Troubleshooting Logon and Resource Access Issues

Lesson 1: Troubleshooting User Logon IssuesLesson 2: Troubleshooting User Profile IssuesLesson 3: Troubleshooting File Access IssuesLesson 4: Troubleshooting File Permissions IssuesLesson 5: Troubleshooting Printer Access Issues

Troubleshooting Security Issues

Lesson 1: Recovering Files Encrypted by EFSLesson 2: Recovering BitLocker-Protected DrivesLesson 3: Troubleshooting Internet Explorer and Content Access Issues

Troubleshooting Operating System and Application Issues

Lesson 1: Troubleshooting Application Installation IssuesLesson 2: Troubleshooting Application Operations IssuesLesson 3: Applying Application and Windows Updates


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