MathMods - Modellizazione Matematica nell'Ingegneria: Teoria, Informatica, Applicazioni

1 opinione
  • I am an Erasmus Mundus masters student in mathematical engineering (MATHMODS) at University of Gdansk (Poland), presently performing my Master Thesis in Institute of Computational Physics, Universität Stuttgart, Germany. for my MSc, I chose an interdisciplinary program with strong roots in engineering mathematics. The exposure to abstract mathematical subjects has provided me considerable background to explore topics like Classical Simulation, Computational Nanotechnology and DFT techniques during my master’s program. I have also acquired experimental experience in using scanning electron microscope, during my one semester stay in LMR lab (Tours-France). I have performed fatigue and fracture analysis of steel. As a Mechanical Engineer I posses commendable cleanroom experience, since I had to perform various experimental studies during my coursework. I am currently doing my Master Thesis in the field of Computational Biophysics in ICP.
    |

Master universitario di secondo livello

A Barcelona (Spagna)

8.000 € IVA inc.

Master II livello

• Luogo

Barcelona (Spagna)

• Durata

2 Anni

Ottobre

• Crediti

Impartito da 5 università. Erasmus Mundus master.

MathMods è un programma comune di master in Modellizzazione matematica nell’ingegneria, organizzato da cinque università europee: L’Aquila (Italia), Barcellona (Catalogna/Spagna), Gdansk (Polonia), Amburgo (Germania) e Nizza (Francia), ovvero il Consorzio MathMods. Il nostro master scientifico vuole formate degli esperti in grado di applicare la modellizzazione matematica di rigore e le tecniche informatiche per risolvere i problemi di tutte le aree dell'ingegneria.

Barcelona (Spagna)

OttobreIscrizioni aperte

Titolo universitario o titolo equivalente a laurea universitaria ( di un centro studi, università o scuola tecnica di gran livello) o 180 crediti ECTS del sistema europeo in: Matematica applicata, Matematica con buone basi in Fisica, Fisica con buone basi in Matematica, Ingegneria con buone basi in Matematica e Fisica. Certificato di conoscenza della lingua inglese.

|
100%
eccellente

Valutazione del corso

Lo consiglia

Valutazione del Centro

Anand Narayanan Krishnamoorthy

01/09/2012
Il meglio: I am an Erasmus Mundus masters student in mathematical engineering (MATHMODS) at University of Gdansk (Poland), presently performing my Master Thesis in Institute of Computational Physics, Universität Stuttgart, Germany. for my MSc, I chose an interdisciplinary program with strong roots in engineering mathematics. The exposure to abstract mathematical subjects has provided me considerable background to explore topics like Classical Simulation, Computational Nanotechnology and DFT techniques during my master’s program. I have also acquired experimental experience in using scanning electron microscope, during my one semester stay in LMR lab (Tours-France). I have performed fatigue and fracture analysis of steel. As a Mechanical Engineer I posses commendable cleanroom experience, since I had to perform various experimental studies during my coursework. I am currently doing my Master Thesis in the field of Computational Biophysics in ICP.
Da migliorare: I liked everything
Consiglieresti questo corso?:
*Tutte le opinioni raccolte da Emagister & iAgora sono state verificate

• Modelli matematici nelle scienze
  • Metodi avanzati informatici in scienze materiali
  • Modellizzazione e simulazione di sistemi complessi
  • Modellizzazioni matematiche aplícate alle finanze
  • Ottimizzazione e modellizzazione stocastica

Professori

Aureli Alabert

Partner coordinator

Professor of Statistics and Operations Research at the Faculty of Sciences, Autonomous University of Barcelona

Bruno Rubino

Partner coordinator

Professor of Mathematical Analysis at the University of L'Aquila.

Jaroslaw Rybicki

Partner coordinator

Professor of Theoretical Physics at the Faculty of Technical Physics and Applied Mathematics, Gdansk University of Technology.

Il primo anno è comune a tutti gli studenti. Si garantisce, quindi, una conoscenza condivisa nel gruppo degli alunni.

Gli alunni dedicheranno il primo semestre alla Teoria presso l’Università di L’Aquila (Italia).

Il secondo semestre, dedicato ai Dati numerici, si svolgerà presso l’Università di Amburgo (Germania).

Al secondo anno ci si occuperà delle applicazioni, secondo 5 itinerari che rispecchiano il campo di eccellenza di ciascuna delle cinque università associate a questo programma. Durante quest’anno si preparerà anche la tesi del master. Gli studenti trascorreranno il terzo e il quarto semestre in una delle cinque università associate, secondo lo schema di mobilità assegnato.

1º semestre: Teoria (UAQ, Italia) 2º semestre: Dati numerici (UHH, Alemania)