Big Data Analytics for Telecom Regulators
Corso
A Milano
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Descrizione
-
Tipologia
Corso
-
Luogo
Milano
Per soddisfare la conformità dei regolatori, i fornitori di servizi di comunicazione (CSP) possono attingere a Big Analisi dei dati che non solo li aiutano a soddisfare la conformità ma nell'ambito della stessa progetto possono aumentare la soddisfazione del cliente e quindi ridurre il tasso di abbandono In effetti da allora la conformità è legata alla qualità del servizio legata a un contratto, a qualsiasi iniziativa verso il rispetto del conformità, migliorerà il "vantaggio competitivo" dei CSP Pertanto, è importante che I regolatori dovrebbero essere in grado di consigliare / guidare una serie di pratiche analitiche sui Big Data per i CSP che lo faranno essere di mutuo vantaggio tra i regolatori e i CSP 2 giorni di corso: 8 moduli, 2 ore ciascuno = 16 ore .
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Profilo del corso
There are no specific requirements needed to attend this course.
Opinioni
Materie
- Reporting
Programma
1. Module-1 : Case studies of how Telecom Regulators have used Big Data Analytics for imposing compliance :
- TRAI ( Telecom Regulatory Authority of India)
- Turkish Telecom regulator : Telekomünikasyon Kurumu
- FCC -Federal Communication Commission
- BTRC – Bangladesh Telecommunication Regulatory Authority
- Elements of NLP ( Natural Language Processing )
- Extracting SLA ( service level agreements ) from millions of Contracts
- Some of the known open source and licensed tool for Contract analysis ( eBravia, IBM Watson, KIRA)
- Automatic discovery of contract and conflict from Unstructured data analysis
- Intelligent spam detection engine (for SMS only) to assist the subscriber in reporting
- Crowdsourcing of data about offending messages and calls to speed up detection of unregistered telemarketers
- Updates about action taken on complaints within the App
- Automatic reporting of voice call quality ( call drop, one way connection) for those who will have the regulatory app installed
- Automatic reporting of Data Speed
Implementation of dashboard and alarm service
- Microsoft Azure based dashboard and SNS alarm service
- AWS Lambda Service based Dashboard and alarming
- AWS/Microsoft Analytic suite to crunch the data for Alarm generation
- Alarm generation rules
- Metered billing by service and subscriber usage
- Network capacity analysis and planning
- Edge resource management
- Network inventory and asset management
- Service-level objective (SLO) monitoring for business services
- Quality of experience (QOE) monitoring
- Call Drops
- Service optimization and product development analytics
- Compliance on Refund policies
- Subscription fees
- Meeting SLA and Subscription discount
- Automatic detection of not meeting SLAs
- Using a PAAS Cloud like AWS Lambda, Microsoft Azure
- Using a Hybrid cloud approach
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