Study for Bachelor of Arts in Marketing in Italy

4.5
2 opinioni
  • Un ambiente caldo, affiatato gruppo di studenti e docenti internazionali che è sicuro di lasciare un segno nella vostra vita!
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  • Gli accademici potrebbero essere più impegnativo
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Laurea Triennale

A Roma

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Descrizione

  • Tipologia

    Laurea Triennale

  • Luogo

    Roma

The Bachelor of Arts in Marketing was designed to prepare students to enter the field of marketing by combining the necessary knowledge, tools, and skills required in today’s world, while maintaining the traditions of critical thinking and writing that are at the core of a liberal arts tradition. The curriculum of the major provides students with a firm basis in the core conceptual fields for a marketing professional, including the study of market dynamics and consumer behavior theories, the comprehension of the marketing strategy scope, and the specific operation fields such as product and service management, communication and branding efforts, pricing decisions and distribution/value chain/demand management.

Studying marketing at JCU will develop and amplify students’ teamwork, leadership, decision-making, creativity, and communication skills in the context of an international environment. This exposure to diversity provides an ideal training ground for preparation to work in our global world.

Informazioni importanti

Accesso libero con prova di accertamento obbligatoria

Sedi e date

Luogo

Inizio del corso

Roma
C/O JOHN CABOT UNIVERSITY, VIA DELLA LUNGARA 233

Inizio del corso

Consultare

Profilo del corso

All JCU undergraduates must complete general as well as Departmental curriculum requirements, which are outlined below.

A. The Proficiency Requirements of the University in English, Mathematics, and Foreign Language.

B. The General Distribution Requirements of the University in Humanities, Mathematics and Science, English, Fine Arts, and Social Sciences.

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4.5
  • Un ambiente caldo, affiatato gruppo di studenti e docenti internazionali che è sicuro di lasciare un segno nella vostra vita!
    |
  • Gli accademici potrebbero essere più impegnativo
    |
100%
3.9
fantastico

Valutazione del corso

Lo consiglia

Valutazione del Centro

NICOLE

5.0
03/03/2018
Il meglio: Un ambiente caldo, affiatato gruppo di studenti e docenti internazionali che è sicuro di lasciare un segno nella vostra vita!
Da migliorare: niente
Consiglieresti questo corso?:

AZRAKCLA

4.0
12/02/2018
Il meglio: Gli accademici potrebbero essere più impegnativo
Da migliorare: non ho niente da suggerire
Consiglieresti questo corso?:
*Tutte le opinioni raccolte da Emagister & iAgora sono state verificate

Materie

  • Statistica
  • Tecniche di marketing

Programma

Core Curriculum

1. MA 209 Statistics II
2. BUS 220 Business Communications
3. MKT 301 Principles of Marketing
4. MKT 310 Consumer Behavior
5. MKT 305 Market and Marketing Research
6. MKT 304 New Product Management or MKT 340 E-Marketing
7. MKT 320 Integrated Marketing Communications
8. MKT 490 Strategic Marketing Management (capstone)


The University requires an overall minimum grade point average of 2.00 in all courses taken at theUniversity and no more than two grades lower than C- in core courses required for the major.

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