coaching in contesti educativi per ridurre l'abbandono scolastico
Corso
A Roma
Hai bisogno di un coach per la formazione?
Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.
Descrizione
-
Tipologia
Corso intensivo
-
Livello
Livello avanzato
-
Luogo
Roma
-
Ore di lezione
20h
-
Durata
5 Giorni
Il corso è dedicato allo studio delle tecniche di insegnamento e metodologie per la prevenzione dell'abbandono scolastico.
E' organizzato nell'ambito del programma europeo Erasmus+ ed è rivolto prioritariamente ad insegnanti provenienti da paesi europei.
Infol riserva alcuni posti agli insegnanti italiani, di ogni ordine e grado, occupati o disoccupati, che volessero partecipare alle attività formative. L'occasione si presenta anche come opportunità per la definizione di nuove forme di collaborazione con le istituzioni scolastiche straniere tramite progettazione europea.
Sedi e date
Luogo
Inizio del corso
Inizio del corso
Profilo del corso
• Solve and reduce stress levels
• Understand the causes of physical and mental health issues within the teaching profession.
• Develop abilities to manage emotions
• Identify and transform limiting and negative beliefs into positive ones
• Analyse bullying, aggressive behaviour and violence, both physical and verbal.
• Create strategies
• Overcome anxiety within the classroom
Docenti di scuole di ogni ordine e grado, sia italiani che provenienti da paesi europei, occupati e/o disoccupati
Docenti di scuole di ogni ordine e grado, occupati e/o disoccupati
il percorso è tenuto da docenti provenienti dal mondo accademico e formatori esperti che lavorano quotidianamente a contatto diretto con le tematiche oggetto di formazione
La segreteria didattica Infol ricontatterà telefonicamente gli interessanti, inviando per mail i documenti informativi e di iscrizione
Opinioni
Materie
- Inglese
- Comunicazione interculturale
Professori
Professionisti Infol
Dott
Programma
Early school leaving (ESL) is a multi-faceted and complex problem caused by a cumulative process of disengagement. It is a result of personal, social, economic, education or family-related reasons. Schools play an important role in addressing ESL but they cannot and should not work in isolation. Comprehensive approaches that focus on the root causes of ESL are required to reduce ESL. Reducing ESL can help towards the integration of young people into the labour market, and contribute to breaking the cycle of deprivation that leads to the social exclusion of too many young people.
All partners agree that "the main need is specific training for teachers to give them practical strategies to resolve the problem at an early stage e.g. the development of interactive teaching methods" . This course give strategies and teaching methods to the teachers.
Actions to recover students at risk are proven successful when strictly connected with their practical experiences which makes them protagonists of their learning processes. Hence the central idea of choosing that kind of actions as the basis for planning prevention activities. In this regard the most functional teaching method appears to be active learning as it allows to value those learning styles which are typical of students at risk giving a sound base for motivation, to promote knowledge through experience and reflection on experience (metacognition),to develop a gradually more formalized knowledge through induction,to practice the skills acquired in the field.
Hai bisogno di un coach per la formazione?
Ti aiuterà a confrontare vari corsi e trovare l'offerta formativa più conveniente.
coaching in contesti educativi per ridurre l'abbandono scolastico