SDA Bocconi School of Management

Go to Market

SDA Bocconi School of Management
A Milano

Consultare
Preferisci chiamare subito il centro?
02583... Leggi tutto
Chiedi informazioni a un consulente Emagister

Informazioni importanti

Tipologia Corso
Livello Livello avanzato
Luogo Milano
Durata 1 Anno
Inizio Scegli data
  • Corso
  • Livello avanzato
  • Milano
  • Durata:
    1 Anno
  • Inizio:
    Scegli data
Descrizione

Channel design and relationship management are key choices for a successful value delivery to the customer. Wrong interpretations of the emerging trends in the distribution and incorrect channel management choices can indeed thwart the firm marketing strategy and the market success of its products or services.

This program will adopt a strategic and international perspective to provide an in-depth assessment of the key issues to be taken into account in managing distribution channels. Participants will have the opportunity to be updated on current innovative techniques and best practices in channel design and relationship management as emerging from practitioners experiences and the most recent researches on the field conducted by the SDA Bocconi Retailing Observatory. The main phases (from the analysis of the context to the evaluation of the performances) of the go to market process will be investigated.

Strutture (1)
Dove e quando
Inizio Luogo
Scegli data
Milano
via Bocconi 8, 20136, Milano, Italia
Visualizza mappa
Inizio Scegli data
Luogo
Milano
via Bocconi 8, 20136, Milano, Italia
Visualizza mappa

Da tener presente

· A chi è diretto?

General managers, marketing and sales directors, trade marketing managers and retail managers who are interested in broadening their horizons and implement advanced channel management approaches.

Domande e risposte

Comunicaci i tuoi dubbi,altri utenti potranno risponderti

Opinioni

4.0
Valutazione del corso
100%
Lo consiglia
4.2
fantastico
Valutazione del Centro

Opinioni sul corso

G
GARETH
4.0 22/04/2017
Il meglio: Ampia scelta di corsi disponibili per studenti internazionali. La lista è piuttosto limitata se non vuoi studiare in italiano, altrimenti puoi scegliere qualsiasi corso a cui hanno accesso gli studenti italiani
Da migliorare: Gli esami orali possono essere scoraggianti per gli studenti stranieri. Gli italiani studiano i corsi in modo diverso dagli studenti irlandesi. Piuttosto che imparare cosa è un corso e comprenderlo, preferiscono invece memorizzare libri che sono un po 'inutili!
Consiglieresti questo corso?:
* Opinioni raccolte da Emagister & iAgora

Successi del Centro

Questo centro ha dimostrato la sua qualità su Emagister
11 anni con Emagister

Cosa impari in questo corso?

Management
Retailing
Go to market
Marketing strategy
Emerging trends in retailing
Shoppers insight
Innovative positioning
Distribution formats
Multichannel management
Emerging channels

Professori

Equipe docenti
Equipe docenti
SDA Bocconi

Programma

Content
  • Analysis of the context: Emerging trends in retailing - Shoppers insight - Innovative positioning & distribution formats
  • The role of channels in building a competitive advantage: Channels role in today’s economy - Channels relevance in the firm’s (marketing) strategy - Innovating through channels
  • Go to market strategy: Key go to market choices - Multichannel management - Emerging channels
  • Channel management: Conflict and power management - The co-opetitive perspective - Brand management in advanced channels (Retail branding and private labels)
  • Distribution effectiveness: performance metrics – competitive and economic KPIs

Gli utenti che erano interessati a questo corso si sono informati anche su...
Leggi tutto