Corso attualmente non disponibile

Master in Marketing & Communication

ESCP Europe
A Torino ()

16.800 
Chiedi informazioni a un consulente Emagister

Informazioni importanti

Tipologia Master
Ore di lezione 12h
  • Master
  • 12h
Descrizione

Since September 2008, the Specialised Master in Marketing and Communication is also offered on the ESCP Europe Madrid Campus to train a new generation of managers at the cutting edge of the marketing and communication field for the Spanish-speaking world.

Domande più frequenti

· Quali sono gli obiettivi del corso?

Giving the essential tools for strategy, Training to strategy, analysis, Understanding the logic behind strategic decisions, Identifying links between strategic decisions and corporate functions.

· A chi è diretto?

Participants are engineers, doctors, pharmacists, lawyers, economists, etc. Average age: 25 years

Opinioni

0.0
Senza valutazione
Valutazione del corso
100%
Lo consiglia
5.0
eccellente
Valutazione del Centro

Opinioni su altri corsi del centro

MBA in International Management

S
Sandro Vitale
5.0 14/01/2017
Il meglio: Il primo giorno uno dei professori ci ha detto: "Non tutti voi diventerete CEO, ma ognuno di voi avrà la possibilità di svilupparsi come un essere umano". In effetti, la ESCP Europe ha un approccio umanistico unico che segue conferenze e seminari, concentrandosi su diversità culturali, esperienze e competenze trasversali.
Da migliorare: nulla
Consiglieresti questo corso?:

Master in Management

C
Chen Chu
5.0 22/01/2016
Il meglio: ¿Por qué elegí estudiar a la ESCP Europe? Simple: porque aquí no solo hay estudiantes europeos y chinos, sino que también hay estudiantes de muchos otros países del mundo. Otro factor relevante para mí fue que los campus de ESCP Europe se encuentran todos en el centro de las 5 ciudades de los campus, lo cual significa que también se puede aprovechar el ambiente y la cultura.
Da migliorare: non ho niente da suggerire
Consiglieresti questo corso?:

MBA in International Management

T
Tamara Kucelj
5.0 17/01/2016
Il meglio: Il corso Executive MBA della ESCP Europe è un'esperienza eccezionale che cambierà la tua vita e il tuo modo di pensare. È un intenso viaggio intellettuale e empirico, che offre una perfetta combinazione di corsi di hard e soft. La sua dimensione internazionale va oltre la sua identità europea, affrontando i mercati emergenti e gli Stati Uniti. Oltre alle opportunità di sviluppo professionale e personale, avrai la possibilità di incontrare molte persone eccezionali che saranno al tuo fianco per tutte le sfide del programma.
Da migliorare: non mi viene in mente nulla
Consiglieresti questo corso?:

MBA in International Management

P
Peter Lindqvist
5.0 16/01/2016
Il meglio: Si deseas un Executive MBA de clase mundial en un entorno internacional, manteniendo tu trabajo, y quieres un programa que combina la teoría con la aplicación del mundo real, y que mejore tus habilidades de liderazgo y estrategia, entonces el Executive MBA della ESCP Europe es la elección correcta y lugar correcto para estar.
Da migliorare: niente
Consiglieresti questo corso?:

MBA in International Management

E
Elsa Barberio
5.0 13/01/2016
Il meglio: Oltre ai corsi fondamentali per un dirigente esecutivo (come strategia e finanza), l'Executive MBA rimarrà un'esperienza unica per due motivi principali. Innanzitutto, per la ricchezza degli scambi interculturali sulla pista itinerante: questa è una formula molto innovativa grazie alla diversità dei partecipanti, ai validi insegnanti e agli stimolanti ambienti di apprendimento. È una vera finestra aperta al mondo. Secondo, per l'opportunità di lavorare su noi stessi e diventare leader esecutivi. Questo punto mi è stato particolarmente utile per prepararmi a nuove possibilità di carriera
Da migliorare: nulla da segnalare
Consiglieresti questo corso?:
Leggi tutto

Successi del Centro

Questo centro ha dimostrato la sua qualità su Emagister
8 anni con Emagister

Cosa impari in questo corso?

Marketing strategico
Comunicazione aziendale
Comunicazione esterna
Comunicazione interna
Relazioni istituzionali
Strategie di comunicazione
Marketing operation
Control system
Retailing
Marketing control
Comunicazione marketing

Programma

PROGRAMMA

Marketing Performance

Alain Ollivier, Doctor in Management Science, HEC

Fabien de Geuser, Doctor in Management Science

This course aims to present current methods and techniques needed to evaluate the efficiency of marketing operations:

  • Specificity of Marketing Control
  • Marketing Plan and Budget
  • Developing corporate control systems
  • Workshop based on a company’s case; conception of a commercial board
Retailing (in English)

Paul Mc Elhone,

Distribution is a crucial link between consumers and producers. This course shows students how to choose, develop and organise a distribution network. It also enables them to understand corporate name marketing and strategic diagnosis.

Strategic Marketing Simulation Game

Sandrine Macé, Doctor in Management Science, ENSAE, ESSEC

Within a team, students will be at the head of a company’s marketing department. The objective of this simulation is to make the company grow by developing and operating the most appropriate marketing strategies.

B2B Marketing (in English)

Fabrizio Zerbini

Utilizing case studies based on diverse industrial sectors (from aeronautics to construction and energy), this module presents the characteristics of marketing strategies for products and/or services targeting companies.

International Marketing (in English)

Nathalie Prime, Doctor in Management Science

With today’s global economy, the domestic market is usually too small to sustain and grow a company; because of this, companies need to have a broader approach – International or at least European. Throughout this course, students will gain an understanding of internationalisation strategies and their consequences on the marketing mix.

Service Marketing

Frédéric Jallat, Doctor in Management Science

The ‘Service Marketing’ course teaches students how to discover and put into practice cutting-edge conceptual and professional techniques related to managing service activities. It also encourages the reflection upon service activities, which are a pre-requisite for the success of future entrepreneurs, managers and investors in the service sector.


Gli utenti che erano interessati a questo corso si sono informati anche su...
Leggi tutto